Hoe krijg je meer klanten via je website?

 

Websiteoptimalisatie, linkbuilding, zoekmachinemarketing, SEO….

Ik weet niet hoe het jou vergaat, maar als ik zulke termen voor het eerst hoor haal ik eerst maar eens diep adem. Om daarna op onderzoek uit te gaan wat het precies betekent en wat ik ermee kan in de praktijk. Uitgebreid googlen, een cursus volgen, deskundigen vragen en doorvragen. Zo vallen de kwartjes. En daarna ben ik blij dat ik me, ondanks mijn aanvankelijke huiver, in de techniek heb verdiept.

Want hier is voor ons Z(Z)P’ers winst te halen!

Wij zijn gewend zijn om uit te gaan van onszelf, onze talenten en wat we te bieden hebben. Vanuit de (zoekmachine) marketing benaderen we het van de andere kant: de klant. Om precies te zijn: hoe zoekt de klant de oplossing van zijn probleem?
Welke zoekwoorden tikt hij in op weg naar meer informatie? Het begint dus allemaal met zoekwoorden!

Dat is waar SEO in beginsel over gaat: slim gebruiken van zoekwoorden.

Daarmee ben je er natuurlijk nog niet. Met behulp van handig gebruiken van zoekwoorden trek je meer bezoekers naar je site en die moet je natuurlijk ook wat bieden. En daar komen we weer op bekend terrein: inhoud! Aan jou de opdracht om de inhoud van je website zo te maken dat het je bezoekers aanspreekt.

Dan komt jouw verhaal: wat kun jij betekenen voor je klanten.

Waar zit jouw toegevoegde waarde, wat lever jij op ? De kunst is om dit helder, overtuigend en overzichtelijk te presenteren zodat je bezoeker ook daadwerkelijk klant bij je wordt.

En daar gaat het om: nieuwe klanten !

De sleutel daarvoor is dus niets meer en minder dan het slim combineren van SEO technieken en jouw inhoud. Hoeveel fraaie termen je er ook op loslaat!

Reactie schrijven

Commentaren: 0