5 tips om je marketingstrategie te verbeteren

 

Marketing blijft voor de meesten van ons spannend, veel mensen beleven het als een soort noodzakelijk kwaad. Het voordeel is dat je er net zo moeilijk of makkelijk over kunt doen als je wilt. Mooie woorden gebruiken, of juist niet, een plan maken of het vooral op je intuitie doen. Het kan allemaal :kies vooral de manier die bij jou en je klanten past.

5 tips om je marketingstrategie te verbeteren

1. Zorg dat je propositie glashelder is

Wat doe je, wie is je doelgroep en wat is jouw unieke oplossing/aanbod? Dit zijn de centrale vragen voor je propositie, samen met de vraag “en wat levert het op?” Als je dit duidelijk hebt kun je gericht communiceren met je doelgroep. Dan weet je hoe je ze aan moet spreken en hoe je ze kunt triggeren. Welke woorden je het beste kunt gebruiken en welke tone-of-voice passend is.

2. Kruip in de huid van je klant

Ken je klanten, weet waar ze mee zitten, waar ze wakker van liggen. Weet wat ze echt willen, waar zit hun concrete behoefte of vraag. Zorg dat jouw aanbod een antwoord is op hun vraag. Dus geen antwoord op wat jij vindt dat ze nodig hebben!

3. Maak van je website een stralend middelpunt

Je website is je etalage waarin je je koopwaar uitstalt en waarmee je mensen verleidt tot kopen. Zorg dat je website functioneel is voor je klanten en die informatie geeft die je klanten willen hebben. Bedenk dat alle lijntjes op je website uitkomen: als je linkedinprofiel mensen aanspreekt klikken ze naar je website. Als je tweets interessant zijn zoeken mensen je op via google en komen ze -als het goed is- op je website terecht. Op je site zien mensen wie je bent en wat je te bieden hebt en of er bij jou iets te halen valt: ‘what’s in it for me?”

4. Breng je Unique Buying Points onder de aandacht.

Je Unique Buying Points geven aan waarom mensen juist bij jou moeten zijn. Wat lever jij je klanten op, welke resultaten bereiken ze als ze jou inschakelen? Waarin ben jij echt onderscheidend? Geef dit duidelijk aan, in je verhalen en op je website. Je Unique Selling Points gaan over jou, je Unique Buying Points over je klanten en hun behoeften.
Mensen willen altijd weten ‘what’s in it for me’!

5. Zorg voor congruentie in al je -social- media

Denk na over je -online- profilering. Wat wil je uitstralen en hoe krijg je dat voor elkaar? Wat betekent dat voor je Linkedin profiel en voor je twitterberichten? Waarover ga je twitteren, en met welke tone-of-voice? Klopt dit met de sfeer en uitstraling van je website? Als hier tegenstrijdigheden in zitten raken mensen in verwarring. En ‘een confused mind says no’. Wat jij juist wilt is dat je lezers klanten worden. Daar gaat het je immers om: klanten krijgen, met plezier werken en omzet maken!

Reactie schrijven

Commentaren: 0