Hoe onderscheidend ben jij? 5 tips om je USP ’s te benutten!

 

Sinds kort werk ik samen met collega ZZP’ers Joost en Tom in marketing-met-je-website. We helpen ondernemers met het verbeteren van hun website zodat ook het rendement van hun bedrijf verbetert. Afgelopen woensdag hebben we een presentatie verzorgd voor de Open Coffee Zwolle over onze achterliggende filosofie. Een inspirerende en interessante bijeenkomst die mensen concrete handvatten gaf om met hun site aan de gang te gaan. Daarom ook voor jullie de 5 essenties uit onze websitefilosofie.

1. Je website bouwen is je bedrijf bouwen.

Een site realiseren is meer dan een technische aangelegenheid. Het dwingt je na te denken over je visie en je doel, je uitstraling en je diensten en producten.Dit laat je immers allemaal op je website zien. Als je dit helder weet te presenteren krijgen je klanten een goed beeld van jou en wat je te bieden hebt. Je website is dus een middel om jou en je bedrijf te profileren, op de kaart te zetten. Of anders gezegd: voor je online marketing.

2. Je website is het middelpunt van je communicatie naar en met je klanten.

Voor mensen klant bij je worden moeten ze een aantal keren contact met je hebben. Dat kan via je website, lekker in hun luie stel of achter hun computer komen mensen ‘bij je langs’.Zorg dus dat er ook wat te halen is zodat mensen terugkomen. Maak er een ontvangstruimte van waar je regelmatig wat nieuws tentoonstelt en waar mensen zich welkom voelen. De drempel  om persoonlijk contact met je op te nemen wordt daardoor lager.

3. Je website is een optimaal samenspel van strategie, ontwerp en techniek en inhoud.

Klinkt logisch zul je zeggen, toch is de praktijk vaak anders. Iedereen heeft zijn eigen focus waardoor andere aspecten er soms bekaaid afkomen. Is je webbouwer een vormgever dan ziet het er allemaal mooi uit maar misschien is het wel niet zo functioneel. Schakel je een techneut in dat is het misschien wel functioneel maar mogelijk niet aantrekkelijk genoeg. Het gaat om, voor jou, de optimale combinatie. Om die te ontdekken is het handig dat je een strategie hebt, een plan maakt. Dat geeft richting waardoor je een website krijgt die bij jou en je klanten past. Je begrijpt dat dit mijn rol is in marketing-met-je-website!

4. Je website voor je laten werken is een continu proces en geen eenmalige actie.

Als je nieuwe website klaar is denk jij misschien ‘fijn, nu kan ik weer verder met mijn echte werk’. Zo werkt het niet meer anno 2013. In feite begint communicatieproces met je klanten pas als je website klaar is. De inhoud van je site is daarbij ongelooflijk belangrijk: ‘content is king’. En vanuit je site kun je de inhoud doorplaatsen naar social media: naar Linked in, facebook, nieuwsbrieven. Daar zijn handige hulpmiddelen voor waardoor je dit weinig extra tijd hoeft te kosten.

5. Flexibel en universeel zijn de sleutelwoorden

Tot voor kort was het zo dat onze bouwers onze site aanpasten als wij daarom vroegen. Die tijd ligt achter ons. Met de huidige ‘open source’ projecten als WordPress kunnen we zelf alles aanpassen. Dan kunnen we snel en flexibel inspelen op onze markt en onze klanten. En dankzij het universele karakter van bv WordPress kan er van alles aan je site gekoppeld worden: een nieuwsbrief module, twitter, linkedin, facebook etc. Waardoor je met relatief weinig moeite maximale ‘exposure’ kunt bereiken.

Ik nodig je van harte uit om een kijkje te nemen op marketing-met-je-website! En heb je vragen : schroom niet ze te stellen. Je kunt me bellen op 06-14276732.

En verder wens ik je hele prettige feestdagen en voor 2013 alle goeds!

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0