Tijd voor een nieuwe niche?

 

De techniek staat voor niets, soms kan ik het alleen niet bijbenen…..

Daarom kreeg je gisteren de eerste regel van mijn verhaal, en vandaag de rest. Dat was niet de bedoeling maar nu weet je alvast waar het over gaat. 😉

Is het voor jou misschien tijd voor een nieuwe niche?

In deze tijd geven mensen alleen geld uit als het echt nodig is, of als ze zeker weten dat hun probleem opgelost wordt. En dan moet het ook nog een urgent probleem zijn, want anders wordt er niet in geïnvesteerd. Het gaat om de ‘must haves’, niet meer om de ‘wanna haves’ . Dat betekent dat jouw dienst gezien moet worden als een ‘must have’. Dan genereer je business, anders wordt het een lastig verhaal.

Is jouw niche ‘crisis-proof’?

Nu wil ik absoluut niet meedoen aan het elkaar de-put-in-praten maar het blijft natuurlijk wel belangrijk om de realiteit onder ogen te zien. De markt zit op dit moment nu eenmaal zo in elkaar dat mensen voorzichtig zijn met geld uitgeven. Nog meer dan anders is het dus belangrijk om een urgent en specifiek probleem op te lossen en niet te ‘breed’ te zijn.

En laat je duidelijk genoeg zien wat je toegevoegde waarde is?

Dat is het volgende punt: nog meer dan anders is het belangrijk dat je benoemt wat je oplevert. Wat is het resultaat van wat je doet, wat brengt het je klanten op? Niet de methode, het proces of technische specificaties zijn het belangrijkste maar de opbrengst!

Het is dus de kunst een juiste niche te hebben en die helder te verwoorden!

Als je een ‘juiste’ niche hebt doe je wat je graag wilt doen en waar je goed in bent. Je werkt met klanten waar je een klik mee hebt en die je helpt met het oplossen van een urgent en duidelijk probleem. Misschien doe jij wel klussen waar je eigenlijk niet meer warm voor loopt, of misschien heb je niet genoeg klanten.

Dan kan het tijd zijn om je niche eens onder de loep te nemen!

Klopt het nog wel, of is het tijd om een andere benadering te kiezen, een andere doelgroep, of een andere formulering. Je kunt altijd bijstellen, dat is de charme van het ondernemerschap!

Doe dat wel zorgvuldig, je geloofwaardigheid is ook belangrijk.

Ik help je daar graag bij, je weet me te vinden!

Reactie schrijven

Commentaren: 0