De paden op, de lanen in!

 

Het weer is misschien niet zo geweldig maar het is tijd om op pad te gaan met jezelf en je expertise. De paden op, de lanen in. Social media- en netwerkwegen bewandelen. Dan kom je je klanten tegen!

Voor je je marsroute begint is het wel handig om even een plannetje te maken.
Drie vragen die daarbij helpen:

1. Waar lopen je klanten?

Waar zijn je klanten te vinden, welke netwerkbijeenkomsten bezoeken we, welke social media gebruiken ze. Op Linkedin wandelen de meesten wel rond.
Zitten ze ook op facebook of twitter, neem dan ook die afslag.

Kijk waar ze elkaar in- levende-lijve ontmoeten en ga daar ook regelmatig langs.

2. Wat heb je onderweg nodig?

Wat je altijd nodig hebt is een goed verhaal. Een korte marketingboodschap en een wat uitgebreider verhaal over wat je te bieden hebt. Helder, duidelijk en inspirerend. Stop dit in je rugzak.

Zorg ook dat je onderweg af en toe een pauze neemt waarin je even terugkijkt. Wat kwam je zoal tegen en wat betekent dat voor je verdere wandeling?
Een behoorlijke dosis doorzettingsvermogen is ook niet weg. Je komt geheid obstakels en barrieres tegen en resultaat haal je meestal niet van vandaag op morgen.

3. Wanneer ben je tevreden?

Bedenk van te voren wanneer je aan het eind van je wandeling tevreden bent. Wat moet je onderweg verzameld hebben om aan het einde van de reis voldaan terug te kijken.
Dit geeft je richting en focus.

Dit betekent overigens absoluut niet dat je de hele weg gefocust rond moet lopen. Alsjeblieft niet, dat is niet goed voor je en het werkt ook niet.
Wissel focus en open aandacht af, heb oog voor alles wat je onderweg tegenkomt, en geniet ervan.

OK, voorbereiding klaar, jij kunt aan je wandeling beginnen.

Als je onderweg behoefte hebt aan een reisgenoot, geef een gil dan wandel ik graag een eindje met je mee.  

Goeie reis!

 

 

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0