Wat zijn jouw olifantenpoten?

 

Afgelopen week was ik in de Bijlmer in Amsterdam.

Als bezoeker van de Wijksafari ( een initiatief van theatermaker Adelheid Roosen) bezochten we korte theatervoorstellingen bij mensen thuis en maakten we een wandeling  door de wijk.

Olifantenpoten  

Zo hoorden we dat een van de karakteristieke elementen van  de Bijlmermeer de ‘olifantenpoten‘ zijn.  Zo worden de grote betonnen zuilen genoemd die de metrolijn dragen. Ze geven de wijk een heel bijzonder aanzicht, samen met de, ook  in beton gegoten, metrolijnen.

In marketingtermen: de olifantenpoten zijn één van de Unique Selling Points van de Bijlmer. Daarnaast bleek het een frisse groene wijk te zijn met veel  laagbouw. De grote hoge flats waar de Bijlmer jarenlang bekend om heeft gestaan zijn grotendeels verdwenen! Een geheel nieuwe uitstraling dus, en dankzij de Wijksafari extra bekendheid. Een mooi en inspirerend voorbeeld van laten zien en benutten van Unique Selling Points!

Wat zijn jouw olifantenpoten?
Bij solliciteren en acquireren draait het om jouw USP ‘s. Waarin ben jij onderscheidend? Wat zijn jouw olifantenpoten? Misschien liggen die ook wel op een ander vlak dan jij denkt. Vaak ziet een ander het wel en jij niet.

Als buitenstaander met een frisse blik help ik je graag om jouw USP ’s  scherp te krijgen en te verwerken in je CV en Linkedin profiel.

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0